fredag, november 21, 2008

På tide med nytt innlegg

Nei, nå må jeg oppdatere! Spesielt siden så mye har skjedd i livet mitt akkuratt nå. La oss spole tilbake til onsdag 12. november. Vi hadde egentlig geografi men det var selvstudie så vi satte på musikk og dansa. Folk begynte å gjøre seg klar til teppefallsfest og jeg skulle være Yoko Ono mens Joakim skulle være min John Lennon. Så vi danset og huppa og bubba. Så kommer A-ha med Take on me. Den elsker jo alle! Så da var det ut på dansegulvet i klasserommet. Jeg spilte luftpiano med Kikkis og Jaran, med foten også fordi jeg helt sikkert prøvde å være morsom og dum. Jeg vrikker kneet og før jeg vet ordet av det har jeg vrikket ankelen og falt bakover. Ankelen var helt ut av ledd og brukket ut mot høyre. Her er et omtrent bilde av hvordan den så ut.







Sånn så ankelen min ut bare den var brukket andre veien. Det var helt grusomt! Alle begynte å skrike og få panikk. Folk løp ut for å hente lærer, noen freaket ut fordi de husket ikke nummeret til ambulanse og andre satt seg ned med meg og holdt meg i hånden mens jeg skrek og gren. Ambulansen kom og kjørte meg til legevakten. Kikkis ble med meg. Jeg kom til legevakten, full i morfin, og de kjørte meg inn på røntgen rommet for å ta bilder. Etter bildene kom den sniken av en lege og HELT UT I DET BLÅ knakk ankelen min på plass med all makt han hadde i hendene. Kikkis hadde visst hørt meg skrike utover i gangen. Tanten min kom og Kikkis dro hjem. De kjørte meg til sykehuset nå, fordi jeg måtte operere. Da jeg kom på sykehuset får jeg vite at jeg hadde to brudd i foten. Hvis du ser på bildet, så ser du det tynne benet som heter "lower leg bone" eller "fibula". Det brakk jeg. Også ser du helt nede mellom "lower leg bone" eller "fibula" og "shin bone" eller "tibia", der er det et bånd som holder de sammen. Det hadde røket. Så derfor måtte jeg operere inn metall skruer for å erstatte det båndet i leggen. Så jeg ble innlagt på sykehuset etter det og nå har jeg vært der siden.

I 9 dager. 9 hele, lange, som oftest grusomme dager. Men jeg har hatt besøk av venner og familie hver dag noe som er utrolig bra. Jeg er så utrolig glad i vennene mine og TUSEN TAKK TIL ALLE DE SOM HAR BESØKT MEG.

Jaja. Nå skal jeg hjem for helgen, og hvis det går bra kan jeg komme hjem for godt. Og da SKAL jeg på skolen på tirsdag eller onsdag! Klarer det ikke mer. Må se alle igjen! Anyway.. Nå kan jeg ikke gå på "Back to the 90s" fest heller, så det suger. Jeg kan ikke gå på Benedikte sin bursdag. Jeg kan ikke feire Nyttårsaften. Eller jeg KAN det, men jeg vil ikke drikke på krykker!

Menmen. Det gode er at jeg har tonnevis med snop og får gratis taxi til og fra skolen i seks uker. :)

Nå kommer sykepleieren og skal gi meg smertestillende så jeg må stikke!

3 kommentarer:

Anonym sa...

MÅ DU GÅ MED KRYKKER HELT FRAM TIL NYTTÅR?:O

Katrine sa...

Shit. Krykker svekker en :/ men jeg hørte rykter om at du fikk en-mannsrom tilslutt, så det var litt digt kanskje? ;) hehe.
Men kanskje du er mest glad for at du skal hjem nå :)
gleder meg til du kommer tilbake på skolen. Dagen er ikke den samme uten Yassi :)

Anonym sa...

Hurra! På vei hjem, så bra! :)